دنیای جدید، معلمان جدید

جهان تغییر می کند و نحوۀ آموزش نیز باید همراه با این تحولات تغییر یابد. چگونه می توان روش های تدریسی را تغییر داد تا شاهد نتایج بهتری در کلاس های درس باشیم؟ برای پاسخ به این سوال با اساتید برجسته ای چون “مایکل فولان” و چنگ این چونگ” گفتگو کرده و همینطور به کانادا و هنگ کنگ سفر کردیم.

کانادا: روش مایکل فولان

پروفسور مایکل فولان، یکی از متفکران بزرگ قرن در حیطۀ آموزش و پرورش است و اکنون به عنوان مشاور با آموزش و پرورش ایالت انتاریو در کانادا همکاری می کند. او در پروژه های متعددی به منظور بهبود روابط بین دانش آموزان و آموزگاران مشارکت داشته و کتاب های بسیاری در این مورد منتشر کرده است.

کِبِک: کمک برای تکلیف خانه

در کبک، بسیاری از دانشجویان تحصیلات خود را به اتمام نمی رسانند. برای کمک به آنها، انجمن “الو معلم” برنامه ای راه اندازی کرده تا از راه دور با دانش آموزانی که احتیاج به کمک دارند در ارتباط باشد. این ابتکار از پانزده سال پیش آغاز شده است و از سوی وزارت آموزش و پرورش حمایت می شود.

هر هفته، “الو معلم” هزاران دانش آموز را کمک و تشویق می کند. هدف اصلی، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است.

هنگ کنگ: آینده آموزش و پرورش

ملاقات با پروفسور “چِنگ این چونگ“، رئیس انجمن جهانی تحقیقات آموزشی، که خواهان عملکردی فردی تر با دانشجو است.

فن آوری اطلاعات، در حال دگرگونی روشهای سنتی آموزش است. به گفتۀ پروفسور “چِنگ این چونگ“، تدریس باید بنا به خواسته ها و توانایی های فردی هر دانشجو ارائه شود.





موضوع: روش تدریس فعال (پژوهش محور)، نکاتی از اساتید جهان آموزش، روش های تدریس، اخبار آموزش و پرورش،
ادامه مطلب
[ 1391/03/12 ] [ 08:33 ب.ظ ] [ ساجدی مدیر وبلاگ ]
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات